آموزش تعمیرات برد الکترونیکی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 187
:: بازدید ماه : 2184
:: بازدید سال : 18871
:: بازدید کلی : 92569

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
سه شنبه 10 بهمن 1402 ساعت 19:40 | بازدید : 71 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

دوره تعمیر برد الکترونیکی

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی از شاخه های پرطرفدار رشته برق و الکترونیک می باشد که به دلیل جذابیت های زیادی که دارد افراد بسیاری جذب آن شده و در دوره های مربوط به آن شرکت می نمایند. شرکت در دوره تعمیر برد الکترونیکی می تواند اشتغال زایی بالایی را در جامعه ایجاد نموده و افرادی متخصص را وارد بازار کار نماید.

فن اموزان اموزشگاهی معتبر در برگزاری دوره اموزش تعمیر برد الکترونیکی بوده و از اساتیدی مجرب و حرفه ای برای ارائه این اموزش ها بهره می برد. در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی انواع ماژول های به کار رفته بر روی برد به کارآموزان معرفی شده و نحوه تعمیر و عیب یابی مدار الکترونیکی نیز به افراد اموزش داده می شود.

ارائه مدرک فنی و حرفه ای تعمیر برد الکترونیکی از مزیت های شرکت در این دوره تعمیر برد الکترونیکی می باشد که باعث محبوبیت این دوره در میان افراد شده است.

 

برد الکترونیکی چیست؟

برد مدار چاپی به قطعاتی از دستگاه های الکترونیکی گفته می شود که مانند مغز دستگاه عمل نموده و اطلاعات مختلف را پردازش می کنند.

تقریبا همه دستگاه الکترونیکی که در اطراف خود مشاهده می کنید از یخچال و لباسشویی گرفته تا تلویزیون و لپ تاپ و کامپیوتر دارای بردهای الکترونیکی می باشند که قطعات الکترونیکی مختلفی بر روی آنها مونتاژ شده است.

وجود مشکلات و خرابی های مختلف در این بردها می تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه شده و نیاز به تعمیر پیدا کند.

خرابی های رایجی در انواع برد های مدار چاپی ممکن است مشاهده شود که از آن جمله می توان به قطع شدن لحیم های قطعات مختلف روی برد، نیم سوز یا سوختن کامل قطعه هایی مانند خازن، مقاومت، ترانزیستور و غیره، سوختن کل برد، قطع شدن اتصالات سیم های متصل به برد و … اشاره کرد.

برای این که بتوان برد یک دستگاه را عیب یابی و تعمیر نمود نیاز است تا در ابتدا آن را از دستگاه مورد نظر خارج نموده و به طور دقیق آن را از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار داد.

برد دستگاه و قطعات قرار گرفته بر روی آن باید از نظر تمیز بودن، عدم تغییر رنگ و داشتن علائم سوختگی، نبودن گرد و غبار بر روی آنها و قطع نبودن اتصالات بررسی شود.

در صورتی که قطعه ای در برد الکترونیکی معیوب و یا سوخته باشد باید مشکل آن را برطرف کرده و یا در صورت نیاز آن قطعه را تعویض نمود.

مولتی متر نیز در صورتی استفاده می شود که نتوان از نظر ظاهری مشکل را شناسایی کرد و به وسیله آن می توان از وجود یا عدم وجود جریان در قطعه های مختلف برد اطمینان حاصل نمود.

 

آموزش تعمیر برد الکترونیکی فنی حرفه ای

هر وسیله الکترونیکی دارای برد الکترونیکی ست، بنابراین اموزش تعمیرات این قطعه، بسیار می تواند کاربردی باشد. دوره هایی آموزشی از سوی سازمان فنی و حرفه ای، برای دانش آموزان، دانشجویان یا علاقه مندان به مباحث الکترونیک، در خصوص تعمیرات برد های الکترونیکی، برگزار می شود.

هدف از برگزاری دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی پرورش نیروهای متخصص و ارتقاء سطح علمی افرادی ست که پیش زمینه ای در این رابطه دارند. همچنین این سازمان و موسسات وابسته به آن، در انتهای دوره های اموزشی خود، مدارک معتبری به کارآموزان می دهند.

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

آموزشگاه هایی که بصورت ویژه و خاص، روی آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی کار می کنند، محل مناسبی برای افراد مشتاق و متقاضی است.

نقطه قوت دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی فن اموزان تجهیزات ، تجربه مدرسان و تخصصی بودن اموزشها است. شما مستقیماً از افراد حرفه ای تعمیر و عیب یابی مدار الکترونیکی را یاد خواهید گرفت.

این موسسه تمامی دوره های خود را تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای کشور برگزار نموده و به کارآموزانی که موفق بهخ کسب نمره قبولی در ازمون پایانی شوند مدرک فنی حرفه ای دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی اعطا می کند.

بازار کار و درآمد تعمیرات برد الکترونیکی

از آنجایی که از برد الکترونیکی در تمام وسایل برقی استفاده می شود ، تقاضا برای تعمیر آن زیاد است و در نتیجه تعمیرکار برد الکترونیکی در صورت داشتن تجربه لازم درآمد بالایی خواهد داشت.

درآمد تعمیرات برد الکترونیکی بسته به سطح دانش ، مهارت و تجربه تعمیرکار متفاوت خواهد بود. هرچه فرد در زمینه تعمیر و عیب یابی مدار الکترونیکی دانش و تجربه بیشتری داشته باشد ، توانایی تعمیر برد های پیچیده نیز افزایش می یابد که منجر به دستمزد بالاتر برای تعمیر برد الکترونیکی می شود. به طور کلی برای تعمیر برد الکترونیکی هزینه مشخصی تعیین نمی شود و میزان دستمزد با توجه به میزان خرابی توسط تعمیرکار تعیین می شود.

با توجه به تخصصی بودن تعمیرات این قطعه، بازار کار تعمیرکاران برد الکترونیکی را می توان بسیار داغ و پر رونق تصور کرد. گسترش تکنولوژی در سال های آینده، خبر از ثبات این حرفه و آینده روشن آن می دهد و افراد می توانند با انتخاب این شغل نه تنها اکنون، بلکه در سال های آینده نیز از درآمد بالایی که در این کار وجود دارد بهره مند گردند.

اموزشگاه فن اموزان با مدرک فنی و حرفه ای معتبری که به کارآموزان ارائه می دهد امکان مهاجرت افراد به سایر کشورها و انجام کار در این حوزه را فراهم کرده و با توجه به رونق بازار عالی این رشته در کشورهای خارجی، این افراد قادر به درآمدزایی بالایی از این طریق خواهند بود.

سرمایه مورد نیاز شغل تعمیرات برد

شرکت در دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی موسسه فن آموزان، شهریه زیادی را نیاز نداشته و می توان با صرف اندک هزینه ای مهارت های مربوط به تعمیرات برد را در زمانی کوتاه فرا گرفت.

برای راه اندازی این حرفه نیاز به سرمایه دارید تا از طریق آن بتوانید مغازه ای کوچک را رهن یا خریداری نموده و در آنها به انجام تعمیرات انواع بردها مشغول شوید.

برای پیشرفت بیشتر در این حرفه و کسب درآمد بالاتر تا حد امکان؛ این مغازه را در محل های پر تردد شهر راه اندازی نمایید.

اما در صورتی که از سرمایه کافی برای انجام این کار برخوردار نیستید می توانید در شرکت های خدماتی و تعمیراتی که در سطح شهر وجود دارند استخدام شده و حقوقی را به صورت ماهیانه و یا پورسانتی از شرکت دریافت نمایید.

تهیه ابزار کار مورد نیاز این حرفه نیز سرمایه ای در حدود 5 میلیون تومان لازم داشته و نیاز است در شروع کار این وسایل خریداری گردند.

نحوه ورود به شغل تعمیرات برد

جهت ورود به بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی نیاز به گذراندن دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی بصورت تخصصی در اموزشگاههای فنی حرفه ای یا طریق تحصیل در رشته الکترونیک لازم است.

مجتمع فن اموزان با برگزاری دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی زیر نظر اساتید مجرب و باتجربه نیروهای بیشمار متخصص و حرفه ای را وارد بازار کار کرده و سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی افراد داشته است.

عملی و پروژه محور بودن اموزشهای این موسسه ، کارآموزان را به سمت کسب تجربیات فنی و عملی در این حرفه سوق می دهد و سبب می شود با سابقه فنی وارد بازار کار می شوند.

پشتیبانی نامحدود دوره ها ، این امکان را برای کارآموزان فراهم می کند که اگر در یک دوره مباحث را یاد نگرفتند ، در دوره بعدی رایگان شرکت کنند. دوره های مقدماتی تا پیشرفته بدون نیاز به پیش زمینه ، استفاده از کارگاه های عملی ، استفاده از اساتید باتجربه و … سبب اعطای عنوان بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای در زمینه های برق ، الکترونیک و تعمیرات به این موسسه توسط کارآموزان شده است.

 

مراحل تعمیرات برد

برای هر دانش آموز یا علاقه مندان به تعمیرات و عیب یابی مدار الکترونیکی ، فکر یک PCB معیوب می تواند ترسناک تر باشد ، مخصوصا اگر یک برد جدید باشد. اکثر افراد بدون در نظر گرفتن امکان تعمیر مدار در دستگاه های الکترونیکی خود ، یک PCB جدید را جایگزین می کنند.

بنابراین ، اجازه دهید ما علل احتمالی آسیب به PCB را بررسی کنیم و ببینیم که آیا همه تعمیرات احتمالی PCB ها امکان پذیر است.

هرگونه آسیب PCB در نتیجه شرایط مشابه نیست. بنابراین ضروری است که درک کنید چه چیزی باعث ایجاد مشکل می شود تا بتوانید راه حلی برای این مشکل پیدا کنید.

  • گرما و رطوبت – بیشتر با آتش سوزی ، اکثر PCB ها به راحتی ترمیم نمی شوند ، اما این نیز به میزان خسارات ناشی از آتش سوزی بستگی دارد. بازگرداندن چنین خساراتی برای شما بسیار دشوار خواهد بود و توصیه می شود که در صورت جبران خسارات وارده ، PCB جدیدی را انتخاب کنید.
  • الکتریسیته ساکن – این عدم تعادل بار الکتریکی در مدار چاپی است. بنابراین ، بگذارید بگوییم در هنگام افزایش برق ، به عنوان مثال ، تریس ها در PCB ممکن است آسیب مبینند. از این رو ضروری است که در هنگام افزایش برق دستگاه های خود را خاموش کنید.
  • اختلالات فیزیکی – برخی از آسیب های فیزیکی ممکن است در هنگام قرار گرفتن در معرض فشار به PCB وارد شود ، باعث شکستگی ، ساییدگی یا پارگی شود. وقتی PCB به طور تصادفی سقوط کند ، این احتمال دارد که به آن آسیب برساند.

اما مراحلی که هنگام تعمیر برد مدار خراب باید طی کرد، می تواند بصورت زیر باشد:

  1. جزء آسیب دیده را شناسایی کرده و یک جایگزین مناسب خریداری کنید. در اکثر وسایل الکترونیکی از یک تنظیم کننده ولتاژ برای حفظ سطح ولتاژ ثابت استفاده کنید. اگرچه توصیه می شود برای اجزای فعالی که عملکرد خاصی دارند ، از همان قسمت استفاده کنید تا قسمت معیوب را جایگزین کند.
  2. تخته را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را ببندید تا در حین تعمیر حرکتی اتفاق نیفتد.
  3. اسلحه هوای گرم را روشن کرده و تقریباً 6 اینچ روی اجزای آسیب دیده ببرید.
  4. با استفاده از موچین ، قطعه مورد نیاز برای تعمیر را با دقت از صفحه مدار خود بیرون بیاورید.
  5. آهن لحیم کاری را روشن کرده و اجازه دهید تا 450 درجه سانتیگراد گرم شود.
  6. روی پدی که مولفه از آن گرفته شده است ، نوار مس را روی آن قرار داده و با استفاده از نوک لحیم کاری آن را گرم کنید.
  7. با استفاده از سواب الکل ، لنت و مناطق اطراف آن را تمیز کنید.
  8. لنت های روی صفحه را مرتب کنید تا با مولفه جدید مطابقت داشته باشد. سپس قبل از پیوستن به آنها اطمینان حاصل کنید که جهت گیری صحیحی دارد.
  9. در آخر ، با یک لحیم کاری تمام لیدها و لنت ها را بهم متصل کنید ، و شما کار خوبی خواهید داشت.

باید توجه داشته باشید که این نوع تعمیرات تقریباً برای انواع آسیب های PCB کاملاً جواب می دهد. همچنین نباید سعی کنید PCB هایی را که تولیدکنندگان نسبت به تعمیر قطعات آن هشدار داده اند ، تعمیر کنید.

توجه نمودید که خرابی ها و مشکلات متعددی ممکن است در برد های الکترونیکی رخ دهد. این بردها تنها یک نوع نبوده و در دستگاه های مختلف، نوع برد به کار رفته نیز متفاوت می باشد و به همین دلیل عیب یابی و تعمیر این بردها تخصص بالایی را می طلبد و افرادی که دارای هیچ گونه تخصصی در این زمینه نمی باشند به هیچ وجه قادر به تعمیر این قطعات نمی باشند.

افرادی هستند که در رشته الکترونیک و برق تحصیل کرده اند و یا دوره های آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی را به صورت حرفه ای پشت سر گذاشته اند؛ این افراد با انواع بردهای الکترونیکی تک لایه، دو لایه و چند لایه به طور کامل آشنایی داشته و می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن آنها را عیب یابی و تعمیر نمایند.

در صورتی که وسیله الکترونیکی شما خراب شده و تعمیرکار تشخیص داده که ایراد از برد دستگاه می باشد باید آن را نزد تعمیرکار برد الکترونیکی برده تا مشکل آن را پیدا کند. هرگونه اقدامی توسط خود فرد می تواند منجر به خرابی بیشتر برد و دستگاه شده و هزینه بیشتری را برای وی به دنبال داشته باشد.

برخی دیگر از سایر دوره های ویژه بازار کار در مجتمع آکادمی تهران شامل آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش برق ساختمان ، آموزش تعمیرات ایسیو ، آموزش تعمیرات پکیج و … می باشد. لیست تمامی دوره ها در صفحه اصلی سایت قابل مشاهده است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: